Jeesuksen julistus Islamin Profeetan tehtävästä

Tälle palstalle voitte kirjoittaa pidempiä artikkelityyppisiä (shiia)islamia tukevia kirjoituksia.

Jeesuksen julistus Islamin Profeetan tehtävästä

Postby Fatima » Sat Apr 15, 2006 11:35 am

Ei ole epäilystäkään siitä etteikö usko aikaisempiin Profeettoihin kuuluisi Islamin uskon peruspilareihin. Kaikilla Profeetoilla oli päämääränä, kautta historian, opettaa ihmisille yksijumalaisuutta. Tämän Profeettojen ketjun viimeinen linkki oli Profeetta Muhämmad (rauha hänelle ja hänen perheelleen). Koraanissa Jumala vaatii muslimeita uskomaan kaikkiin Profeettoihin ja niihin kirjoihin joita Jumala lähetti historian eri
aikakausina.

Jos me näemme joitakin muutoksia eri Profeettojen menettelytavoissa niin se selittyy niillä nopeilla muutoksilla joita tapahtui ihmisen kehityksessä ihmisyyden toiselta tasolta toiselle. Kaikki Profeetat (rauha heille) olivat, ilman epäilystäkään, todellisia oppaita ihmisyydelle, niille päämärille ihmisyydessä jotka Jumala asetti meitä varten.
Koraani sanoo: Sanokaa: »Me uskomme Jumalaan ja siihen, mikä on ilmoitettu meille ja mikä on ilmoitettu
Aabrahamille, Ismaelille, Iisakille ja Jaakobille ja Israelin sukukunnille,(2:136) siihen, mitä Mooses ja Jeesus ovat
(Jumalalta ilmoitettavaksi) saaneet ja mitä profeetat ovat saaneet julistettavaksi Herraltansa. Emme tee mitään erotusta yhdenkään heidän välillään, olemme antautuneet Hänelle alamaisiksi.» Jos he sitten uskovat
samoin kuin te, niin he ovat oikealla tiellä, mutta jos he kääntyvät pois, niin he ovat luopioita. Jumala on oleva riittävä suojasi heitä vastaan, sillä Hän on kuuleva ja tietävä." (2:137)

Profeetta Muhämmad (rauha hänelle ja hänen perheelleen) vahvisti aikaisempien Profeettojen (rauha heille) ilmoitukset ja
Kirjat, aivan kuin hekin vahvistivat heitä edeltäneiden Profeettojen (rauha heille) ilmoitukset.

Kristinusko ei koskaan ehdottanut että Jeesuksen (rauha hänelle) uskonto olisi pysyvä ja ikuinen tai että Jeesus (rauha hänelle) olisi Profeettojen Sinetti ja Evankeliumin koskemattomuuden takaaja . Muutkaan uskonnot eivät tehneet tämänkaltaisia väitteitä itsestään. Islam taas sanoo olevansa viimeinen ja täydellisin uskonto ja että Islamin Lähettiläs, Profeetta Muhämmad (rauha hänelle ja hänen perheelleen) on Profeettojen Sinetti. Tätä taasen seuraa se että Islamin Pyhän Kirjan tulee aina olla suojeltu väärentelyltä.

Perusero Kristinuskon ja Islamin pyhien kirjojen välillä on se että Kristinuskolla ei ole sitä alkuperäistä kirjan tekstiä kun taas Islamilla on. Evakeliumi, mikä meillä tänä päivänä on, on oppineiden ja
tutkijoiden kritisoima, he ovat tutkineet evankeliumin kopioita ja ovat tulleet siihen johtopäätökseen että Uusi Testamentti on läpikäynyt monia muutoksia. On monia viitteitä siitä että Evankeliumiin on lisätty monia muutoksia melkoisella laajuudella omien uskomusten ja mielipiteiden myötäilemiseksi.

John Nass, teologian historijoitsija, kirjoittaa seuraavaa:"Kristinuskon historia on tarina uskonnosta joka nousi
uskosta Jumalalliseen inkarnaatioon. Kaikki Kristinuskon opetukset pyörivät sen ympärillä että Jeesus edustaa Jumalallista
ilmenemismuotoa. Mutta tämä uskonto, joka alkoi uskosta Jumalalliseen inkarnaatioon, on muuttunut läpi erilaisten kehitysten ja
otti inhimmilisen muodon jonka takia kaikki heikkoudet ja epätäydellisyydet jotka ovat ihmisessä alkoivat näkymään myös
uskonnossa. "Kristinuskon tarina on äärimmäisen pitkä, sisältäen monia ylä ja alamäkiä sekä kunnian ja häpeän hetkiä. Huolimatta tekstien
väärentelystä joita Evankeliumissa on, Evankeliumi sisältää sellaisia ilmaisuja kuten "Totuuden Henki,"Pyhä Henki" ja
"Puolustaja" nämä ilmaisut saattavat viitata suoraan Islamin Profeettaan, Muhämmadiin. "

Jos me sanomme että Puolustaja on sama kuin Pyhä Henki, niin tiedämme että Pyhä Henki jatkuvasti oli Jeesuksen (rauha
hänelle) seurana eikä olisi häneltä oikein sanoa että: "Hän ei tule luoksenne ennenkuin minä olen lähtenyt." Kun Jeesus sanoo, "Maailman prinssi on tulossa" ja että hän tulee johdattamaan ihmiskuntaa niin sen seurauksena hän hyväksyy
sen täydellisen uskonnon joka tulee tämän mukana. Voiko hänestä annetut tuntomerkit Jeesukselle tarkoittaa ketään muuta kuin
Profeetta Muhämmadia (rauha hänelle ja hänen perheelleen)? Kun Jeesus (rauha hänelle) sanoi, "Hän tulee todistamaan minusta."
ja "hän tulee ylistämään minua,"niin ylistikö Jeesusta kukaan muu kuin Islamin Profeetta ja puolustiko kukaan muu kuin Muhämmad (rauha hänelle ja hänen perheelleen) Marian viattomuutta Juutalaisten syytöksiä vastaan? Oliko se Pyhä Henki joka teki nämä asiat vai Islamin
Profeetta? Nämä jakeet todistavat selkeästi että Puolustaja, Totuuden Henki ei voi olla kukaan muu kuin Islamin Profeetta Muhämmad (rauha hänelle ja hänen perheelleen).

Me myös näemme sanan "Paraclete" joissakin Evankeliumeissa (englanninkielenkäännös), sen tarkoitus on identtinen
nimien Muhammad ja Ahmad kanssa. Evankeliumien kääntäjät ovat kuitenkin ottaneet sanan parakletos, joka on Kreikankielinen nimi jonka tarkoitus on sama kuin Ahmadin, käännettynä suomeksi "Puolustaja".
Dr. Bucaille sanoo että että Johanneksen Evankeliumi on ainoa joka esittelee hänet parakletoksena (josta on englannistettuna
tullut Paraclete)."Tämä puolustaja on Totuuden Henki. Maailma ei voi Henkeä saada, sillä maailma ei näe eikä tunne häntä. Mutta
te tunnette hänet, sillä hän pysyy luonanne ja on teissä." (Joh. 14:17)

Mitä sana "Paraclete/parakletos" tarkoittaa? Tämänhetkinen teksti Johanneksen Evankeliumissa menee näin: "Puolustaja
(eng. Paraclete, kreik. parakletos), Pyhä Henki,
jonka Isä minun nimessäni lähettää, opettaa teille kaiken ja palauttaa mieleenne kaiken, mitä olen teille puhunut." (Joh. 14:26) Mutta minä sanon teille totuuden: teille on hyödyksi, että minä menen pois. Ellen mene, ei Puolustaja (Paraclete/parakletos) voi tulla
luoksenne. Mutta mentyäni pois minä lähetän hänet luoksenne, (Joh. 16:7)
Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä
kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva. (Joh. 16:13)

Koraani viittaa tähän Suurassa As-Saff:"Ja kun Jeesus, Marian poika, sanoi: »Israelin lapset, totisesti olen sananjulistaja, jonka Jumala on lähettänyt teille vahvistamaan Toorasta sen, mikä annettiin ennen minua, ja ilmoittamaan ilosanoman sananjulistajasta, joka on tuleva minun jälkeeni ja jonka nimi on oleva Ahmad.» Mutta kun Ahmad tuli heidän luokseen selvin todistein, he sanoivat: »Tämä on ilmeistä noituutta.» (61:6)
Toinen kohta Koraanissa sanoo: "Ja anna meille käsky kaikkeen hyvään tässä maailmassa ja tulevassa elämässä; katso,
luoksesi olemme me palanneet ja näyttämäsi oikean tien omistimme.» Hän vastasi: »Kuritukseni kohtaa ketä tahdon, mutta
laupeuteni voittaa kaiken; sen määrään ohjeeksi niille, jotka hurskautta harjoittavat ja antavat almuja, sekä niille, jotka uskovat tunnusmerkkeihimme»,niille, jotka seuraavat tätä lähettilästä, oppimatonta profeettaa, josta he löytävät
kuvauksen Toorassa ja Evankeliumissa. Hän tulee vaatimaan heiltä hyviä tekoja ja kieltämään vääryyden, sallimaan heille mikä puhdasta on ja
kieltämään saastaisen; hän on vapauttava heidät kuormasta ja kahleista, joihin heidät on kytketty. Jotka uskovat häneen, kunnioittavat ja auttavat häntä sekä seuraavat sitä valoa, joka on lähetetty hänen mukanaan, ne ovat onnellisia.
Sano: »Ihmissuku! Olen totisesti Jumalan lähettiläs teille kaikille, taivaassa ja maan päällä; Hänen, jonka on valta
taivaassa ja maan päällä; ei ole muuta jumalaa kuin Hän, Hän antaa elämän ja kuoleman. Uskokaa siis Jumalaan ja Hänen
lähettilääseensä, oppimattomaan profeettaan, joka uskoo Jumalaan ja Hänen sanoihinsa, ja seuratkaa Häntä, jotta tulisitte
oikealle tielle!»" (7:156-158)

(Kirjasta "Profeettojen Sinetti ja hänen sanomansa", kirjoittanut Sayyid Mujtaba Musavi Lari, kappale 19, http://www.al-islam.org/Seal/,käännetty referoiden suomeksi.)
Fatima

Return to Artikkelit